Oferta Educativa Primaria

English Department

Language Arts, Science and Environmental Science at the Elementary School Level

Science class means

6 lessons per week, where we:

• Experience the interrelationship of science with the world around.
  • Increase the understanding of basic scientific knowledge.
  • Apply specific examples and analogies to answer scientific questions.
  • Develop and role play scenes in which we use scientific thinking by doing experiments.

Language Arts in the Elementery level

2 lessons per day , 10 lessons weekly

Children learn:

• Grammar: weteach children basic grammatical structures, oral and written practices to reinforce contents and play games in order to make the knowledge acquisition easier and fun at the same time.
  • Reading: children learn reading vocabulary in order to read stories from the book. They use vocabulary words in sentences, in practices and in games.
  • Writing: children analyze the title, the author, the characters, the setting, the main idea, and some details of the story they read.

Environmental Science

1 lesson per week.

• Students learn through lessons that are dynamic.
  • Children learn about the environment and how to protect it.
  • Work with recycling campaign.
  • Creating wall paintings with environmental themes in order to create consciousness about Earth’s problems.

Departamento de Español

Matemáticas, Español, Estudios Sociales y Cívica

Nuestra metodología se fundamenta en la Educación Personalizada, consta de tres etapas:

• Clase colectiva: partimos del conocimiento del estudiante y luego orientamos el tema de estudio hacia el objetivo propuesto.
  • Toma de contacto: es permanente durante el desarrollo de las lecciones y comprensión de los temas.
  • Puesta en común: se repasan los temas estudiados, mediante estrategias lúdicas.

Español

Se trabaja desde  las cuatro áreas comunicativas: Comprensión, expresión oral, lectura y escritura. Se desarrolla en los estudiantes las capacidades de: razonar, argumentar, comunicar y analizar. Se fomenta el pensamiento crítico, mediante la comprensión lectora,  sin dejar de lado la importancia de la lectoescritura.

Estudios Sociales

Se trabaja con el programa del MEP, enriquecido con los programas institucionales. Elenfoque curricular se basa en el Humanismo, Racionalismo y Constructivismo.

Matemáticas

Se trabaja con el programa del MEP, enriquecido con los programas institucionales. Cada tema se concluye con una síntesis cognoscitiva, que crea un vínculo con el saber estudiado y su relación con otras áreas.

Coronado, San José, Costa Rica
2229-44-90 / 2229-26-26